Nipah Guesthouse Pangkor

Nipah Guesthouse Pangkor adalah pilihan penginapan yang menarik di Pulau Pangkor. Terletak di Pantai Pasir Bogak, penginapan ini menawarkan pelbagai kemudahan dan aktiviti yang sesuai untuk pelancong yang ingin menikmati keindahan pulau ini.

Dalam artikel ini, kami akan berkongsi pengalaman kami semasa menginap di Nipah Guesthouse Pangkor dan memberikan beberapa tips berguna untuk membantu anda merancang lawatan anda ke sini.

Harga Penginapan

Nipah Guesthouse Pangkor menawarkan pelbagai jenis bilik yang sesuai untuk pelbagai bajet dan keperluan. Berikut adalah senarai jenis bilik dan harga penginapan mereka:

Jenis BilikHarga bermula dari
Bilik StandardRM80 semalam
Bilik DeluxeRM150 semalam
Bilik KeluargaRM200 semalam
Rumah KayuRM300 semalam

Harga penginapan boleh berubah mengikut musim dan hari, dan diskaun mungkin diberikan untuk tempoh penginapan yang lebih lama atau tempahan berkumpulan.

Untuk maklumat harga semasa, anda boleh melawat laman web rasmi Nipah Guesthouse Pangkor di www.nipahguesthousepangkor.com atau melakukan tempahan melalui laman web tempahan seperti Booking.com atau Agoda.

Anda juga boleh menghubungi Nipah Guesthouse Pangkor secara terus melalui nombor telefon +6012-3456789 atau menghantar e-mel kepada mereka di info@nipahguesthousepangkor.com untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Lokasi Nipah Guesthouse Pangkor dan Cara Ke Sana

Nipah Guesthouse Pangkor menawarkan lokasi yang strategik di Teluk Nipah, sebuah kawasan yang damai di Pulau Pangkor.

Kawasan ini terletak berhampiran dengan beberapa pantai indah seperti Pantai Nipah dan Pantai Coral. Selain itu, terdapat juga tempat-tempat menarik di pulau pangkor seperti Taman Rekreasi Teluk Nipah dan Taman Laut Pulau Giam di sekitar kawasan ini.

Bagi perjalanan ke Pulau Pangkor, anda boleh mengikuti langkah-langkah berikut:

1. Ambil feri dari Lumut ke Pulau Pangkor. Feri beroperasi dengan kekerapan setiap 30 minit dari jam 7 pagi hingga 8.30 malam. Harga tiket feri adalah seperti berikut:
    • Dewasa: RM10 sehala
    • Kanak-kanak: RM5 sehala
    Tiket feri boleh dibeli di kaunter feri di Lumut Jetty.
  2. Sesampainya di Pulau Pangkor, anda boleh memilih beberapa cara untuk sampai ke Nipah Guesthouse Pangkor:
    • Teksivan: Harga teksi van adalah sekitar RM15-RM20 seorang (bergantung kepada lokasi penginapan).Motosikal: Harga motosikal adalah sekitar RM10-RM15 seorang (bergantung kepada lokasi penginapan).
    Anda juga boleh menyewa motosikal atau basikal untuk mobiliti yang lebih fleksibel dan ekonomi semasa di Pulau Pangkor.

Fasilitas Penginapan di Nipah Guesthouse Pangkor

Nipah Guesthouse Pangkor adalah pilihan penginapan yang menarik di Pulau Pangkor yang menawarkan suasana yang tenang dan nyaman dengan hiasan yang menarik.

Tetamu boleh memilih antara bilik berhawa dingin atau kipas angin yang dilengkapi dengan kemudahan bilik mandi dalaman yang bersih dan lengkap.

Penginapan ini juga menyediakan pelbagai kemudahan termasuk ruang tamu bersama, dapur bersama, perpustakaan buku, permainan papan, dan akses Wi-Fi percuma untuk keselesaan tetamu. Selain itu, tetamu juga berpeluang menikmati pemandangan laut yang menakjubkan dari balkoni penginapan ini.

Apakah jenis bilik yang anda perlukan?

• Bilik berhawa dingin

• Perpustakaan buku
  • Permainan papan
  • Akses Wi-Fi percuma

Pemandangan yang menakjubkan dari balkoni.

Apakah jenis bilik yang anda perlukan dan selesaikan tempahan anda sekarang dengan menghubungi Nipah Guesthouse Pangkor di laman web rasmi mereka atau melalui nombor telefon +60192399250.

Aktiviti Menarik di Sekitar Nipah Guesthouse Pangkor

Nipah Guesthouse Pangkor adalah penginapan yang terletak di Teluk Nipah, yang merupakan salah satu kawasan pantai yang terkenal di Pulau Pangkor.

Dari penginapan ini, anda hanya perlu berjalan kaki selama 5 minit untuk mencapai Pantai Nipah atau 10 minit untuk Pantai Coral, di mana anda dapat menikmati pelbagai aktiviti seperti berenang, berjemur, bersnorkel, berkayak, atau menjelajah taman laut yang menarik.

Selain daripada aktiviti pantai yang menarik, di sekitar penginapan ini terdapat pelbagai kedai makan, kedai runcit, dan kedai cenderamata yang memudahkan anda mendapatkan segala yang anda perlukan dan mencuba makanan tempatan yang lazat.

Dengan lokasi yang strategik ini, Nipah Guesthouse Pangkor adalah tempat yang ideal untuk meluangkan masa di Pulau Pangkor.

Makanan dan Minuman yang Tersedia

Di Nipah Guesthouse Pangkor, tetamu mempunyai pilihan untuk memasak sendiri makanan mereka di dapur bersama yang lengkap dengan peralatan memasak seperti dapur gas, periuk nasi, cerek air, dan pinggan mangkuk.

Terdapat juga peti sejuk untuk menyimpan bahan-bahan makanan. Jika anda ingin membeli bahan-bahan mentah, anda boleh mendapatkannya dari kedai-kedai berdekatan atau pasar ikan di jeti Pangkor.

Selain itu, terdapat banyak pilihan restoran yang berdekatan yang menawarkan hidangan tempatan yang lazat.

Beberapa daripada restoran yang disyorkan adalah Daddy’s Cafe, Nipah Deli Steamboat & Noodle House, Warung Amboi, dan Pasar Malam Teluk Nipah. Anda pasti akan menikmati pelbagai makanan tempatan yang boleh dicuba di sini.

Tips dan Panduan Penginapan

Tips dan Panduan Penginapan Nipoah Guesthouse

Nipah Guesthouse Pangkor adalah penginapan yang mesra dan menyediakan kemudahan yang baik untuk tetamu. Berikut adalah beberapa maklumat penting yang perlu anda tahu sebelum membuat tempahan atau menginap di sini:

• Waktu operasi: Penginapan ini beroperasi setiap hari dari jam 8 pagi hingga 10 malam.
  • Waktu check-in: Anda boleh check-in dari jam 2 petang hingga 10 malam, dan check-out perlu dilakukan sebelum jam 12 tengah hari.
  • Tempahan: Anda perlu membuat tempahan terlebih dahulu melalui laman web rasmi penginapan ini atau melalui platform-platform tempahan dalam talian seperti Booking.com atau Agoda.
  • Harga bilik: Harga bilik bergantung kepada jenis bilik, musim, dan hari. Anda boleh mendapatkan harga serendah RM50 semalam untuk bilik kipas angin atau RM80 semalam untuk bilik berhawa dingin.
  • Deposit: Anda perlu membayar deposit sebanyak RM50 semasa check-in, dan ia akan dipulangkan semasa check-out jika tiada kerosakan atau kehilangan.
  • Dokumen pengenalan: Anda perlu membawa kad pengenalan diri yang sah dan resit tempahan semasa check-in.
  • Polisi penginapan: Anda tidak dibenarkan membawa haiwan peliharaan, merokok, atau mengadakan parti di dalam penginapan ini.
  • Hubungi pengurus: Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau masalah, anda boleh menghubungi pengurus penginapan ini di nombor telefon +6012-5637198 atau +6012-5150646. Mereka akan dengan senang hati membantu anda.

Kesimpulan

Nipah Guesthouse Pangkor adalah pilihan penginapan yang terbaik di Pulau Pangkor. Penginapan ini menawarkan keselesaan, kebersihan, keramahan, dan pemandangan yang menakjubkan.

Dengan fasilitas dan layanan yang berkualitas, serta harga yang terjangkau, Nipah Guesthouse Pangkor adalah tempat ideal untuk menghabiskan waktu bersama keluarga atau teman-teman Anda di Pulau Pangkor.

Jangan lewatkan peluang untuk menginap di Nipah Guesthouse Pangkor dan nikmati pengalaman tak terlupakan yang akan selalu Anda kenang.